I’m sure you’ve been to a restaurant before and enjoyed excellent service, good food, and wanted to come back? It’s almost as if you’re drawn back to the place. Likewise, when you walk into a store that sells something no one else does, you tend to return. That’s because when customers visit your business, they should be greeted by staff that is not only welcoming and friendly but also knowledgeable. You want them to feel like they can ask anything of your staff or anyone else in the organization and they will get a clear answer – even if they have to explain it several times. By that, they’re now your fans, they love you and will always be there for you. But what happens when you’re not? Am I right? It’s a sad fact that even loved ones can drift away if you don’t work hard to maintain that relationship.
Gary Vaynerchuk once said “Brands are nothing without loyal customers.”
Because loyal fans are the pillars of a successful business. Companies have a chance to earn the love and respect of their customers, but only through focused marketing efforts. Customers can change between your brand and its competitors as young as every day. So, when customers really love something, they won’t switch brands easily. Loyal customers don’t leave.
Then, how do you build a loyal customer base? The first one is you treat them as well as you would treat your best friends, or even family. Loyalty marketing is about building meaningful relationships with your customers that result in long-term trust and support for your brand. This type of commitment will encourage them to buy again from you, even if they have another option available.
After all, they’re the reason you can do what you do. But sometimes, it feels like it’s just not enough to say “thank you for coming”. You want to show them how much you appreciate their business, and that’s why we created Abacus Loyalty Marketing Module, working as a bridge between you and your beloved customers.
Abacus Loyalty Marketing Module is a loyalty marketing essential element, like rewarding your customers with customizable rules (e.g price triggers, point earnings, minimum spend), gift cards and vouchers—all fully integrated with your Abacus POS System. The best part? You don’t have to worry about awkward conversations about reward eligibility—it’s all handled for you by our POS, Abacus!
By appreciating your customers through rewards, you also build and maintain customers’ loyalty. Over time, as the loyalty life cycle plays out, they become repeat customers and even promoters: talking about how great your product or service is on sites like social media. When you continually treat your customers right, they will tell others about it. This creates a viral cycle that can help you succeed.
That’s why if you are looking for an effective way to increase sales and business growth. Then loyalty marketing is your answer. We all know that it takes time to build customer loyalty, but it’s worth all the effort. If you can make a customer into a loyal fan, then they will help you grow your business by promoting your products and services. Now is your turn and chance! Start building your loyal customer base today with the help of our Abacus Loyalty Marketing Module.
Saya yakin Anda pernah ke restoran sebelumnya dan menikmati layanan terbaik, makanan yang enak, dan ingin kembali lagi? Ini hampir seolah-olah Anda ditarik untuk kembali ke tempat itu. Demikian juga, ketika Anda masuk ke toko yang menjual sesuatu yang tidak dijual orang lain, Anda cenderung untuk kembali. Itu karena ketika pelanggan mengunjungi bisnis Anda, mereka harus disambut oleh staf yang tidak hanya ramah dan bersahabat tetapi juga berpengetahuan. Anda ingin mereka merasa dapat menanyakan apa saja kepada staf Anda atau siapa pun dalam organisasi dan mereka akan mendapatkan jawaban yang jelas – bahkan jika mereka harus menjelaskannya beberapa kali. Dengan itu, mereka sekarang adalah penggemar Anda, mereka mencintai Anda dan akan selalu ada untuk anda. Tapi apa yang terjadi ketika Anda tidak? Apakah saya benar? Ini adalah fakta yang menyedihkan bahwa bahkan orang yang dicintai dapat lenyap seketika jika Anda tidak bekerja keras untuk mempertahankan hubungan itu.
Gary Vaynerchuk pernah berkata “Brand bukan apa-apa tanpa pelanggan setia.”
Karena penggemar setia adalah pilar bisnis yang sukses. Perusahaan memiliki kesempatan untuk mendapatkan cinta dan rasa hormat dari pelanggan mereka, tetapi hanya melalui upaya pemasaran yang terfokus. Pelanggan dapat berganti-ganti antar merek Anda dan pesaing semudah menjentikkan jari. Jadi, ketika pelanggan benar-benar menyukai sesuatu, mereka tidak akan mudah berpindah hati. Pelanggan setia tidak akan pergi.
Lalu, bagaimana cara membangun basis pelanggan yang loyal? Hal pertama adalah anda wajib memperlakukan mereka sebaik Anda memperlakukan teman-teman terbaik Anda, atau bahkan keluarga. Pemasaran loyalitas adalah tentang membangun hubungan yang dekat dengan pelanggan Anda, yang menghasilkan kepercayaan dan dukungan jangka panjang bagi bisnis/brand Anda. Jenis komitmen ini akan mendorong mereka untuk membeli lagi dari Anda, bahkan jika mereka memiliki pilihan lain yang tersedia.
Namun terkadang, rasanya tidak cukup hanya dengan mengucapkan “terima kasih sudah datang”. Anda ingin menunjukkan kepada mereka betapa Anda menghargai bisnis mereka, dan itulah sebabnya kami membuat Modul Loyalty Marketing Abacus, yang bergerak sebagai jembatan antara Anda dengan pelanggan Anda.
Modul Loyalty Marketing Abacus adalah elemen penting pemasaran loyalitas, seperti memberi penghargaan kepada pelanggan Anda dengan aturan yang dapat disesuaikan (misalnya price triggers, perolehan poin, pembelanjaan minimum), gift cards, dan voucher—semuanya terintegrasi penuh dengan Sistem POS Abacus Anda. Bagian terbaiknya? Anda tidak perlu khawatir tentang percakapan canggung tentang kelayakan rewards—semuanya ditangani untuk Anda oleh Abacus!
Dengan menghargai pelanggan Anda melalui rewards, Anda juga membangun dan mempertahankan loyalitas pelanggan. Seiring waktu, saat siklus hidup loyalitas berjalan, mereka menjadi pelanggan tetap dan bahkan promotor: berbicara tentang betapa hebatnya produk atau layanan Anda di situs seperti media sosial. Ketika Anda terus-menerus memperlakukan pelanggan Anda dengan benar, mereka akan memberi tahu orang lain tentang hal itu. Ini menciptakan siklus viral yang dapat membantu Anda sukses.
Itu sebabnya jika Anda mencari cara yang efektif untuk meningkatkan penjualan dan pertumbuhan bisnis. Maka loyalty marketing adalah jawaban Anda. Kita semua tahu bahwa dibutuhkan waktu untuk membangun loyalitas pelanggan, tetapi itu sepadan dengan semua usaha dibaliknya. Jika Anda dapat membuat pelanggan menjadi penggemar setia, maka mereka akan membantu Anda mengembangkan bisnis dengan mempromosikan produk dan layanan Anda. Sekarang giliran dan kesempatan Anda! Mulailah membangun basis pelanggan setia Anda hari ini dengan bantuan Modul Pemasaran Loyalitas Abacus kami.
1 Comment
I am genuinely happy to glance at this blog posts which contains lots of helpful data,
thanks for providing these kinds of information.