Jakarta, 14th of April 2021, PT Bank Danamon Indonesia announced its integration with Abacus POS Indonesia.
PT Bank Danamon Indonesia Tbk is one of the largest Indonesian banks with many features such as, Danamon Online Banking, Mobile App, and Phone Banking.
Abacus is one of the leading POS service providers in Indonesia that allows its partners to manage payments digitally through a cloud-based cashier system that is safe, efficient, and real-time.
This integration works great with Abacus POS as it can support Abacus to give payment solutions for businesses.
What can we expect from this partnership?
This collaboration allows customers to make payments easily, safely, and comfortably at each of the Abacus merchants. That covers up restaurants, cafes, and retail stores.
With a record of around 155,000 transactions per month, Abacus is targeting to grow up to 15,000 merchant partners in the next few years.
The operational Director of Abacus POS Indonesia, Gary Quincyanus, said that this collaboration is the company’s form of support for business people to implement cashless transactions.
Chief Digital Officer of Danamon, Iskak Hendrawan, welcomes this partnership that can help to improve the quality of digital payment services for customers.
This partnership is Danamon’s form of support in applying the health protocols for the safety and health of customers by providing safer payment methods especially, during this pandemic.
With the reality of the Covid-19 pandemic that hasn’t come to an end, people are still encouraged to continue to be disciplined and follow the health protocols.
Maintaining a distance and minimizing physical contact in various daily activities is very important, including during transactions using cash /cashless payment.
This partnership is also a way to give support to the National Cashless Movement that was promoted by Bank Indonesia.
How will this benefit Abacus clients?
We wanted to be sure that you have an easy and safe transaction. Especially, that can help your business run smoothly amid pandemics.
In which this collaboration allows Abacus partners to optimize cashless transactions to meet their needs.
It is also helpful in the way of running a business. This is to avoid mistakes or fraud in the payment process that often occurs in the operation of a business either intended or unintended, says Gary Quincyanus.
How will this integration work?
Quick Response (QR) code is getting popular in the past years and it is helpful amid the pandemics. It’s fast, easy, and safe!
With Danamon QR code in every Abacus merchant, it will be displayed on the Abacus POS system to facilitate payment methods for customers.
With just scanning on the barcode, they can pay for their needs!
Jakarta, 14 April, 2021, PT Bank Danamon Indonesia mengumumkan integrasinya dengan Abacus POS Indonesia.
PT Bank Danamon Indonesia Tbk merupakan salah satu bank terbesar di Indonesia dengan berbagai fitur seperti Danamon Online Banking, Aplikasi Mobile Banking, dan Phone Banking.
Abacus merupakan salah satu penyedia layanan POS terkemuka di Indonesia yang memungkinkan mitranya untuk mengelola pembayaran secara digital melalui sistem kasir berbasis cloud yang aman, efisien, dan real-time. Integrasi ini bekerja sangat baik dengan Abacus POS karena dapat mendukung Abacus untuk memberikan solusi pembayaran bagi bisnis.
Apa yang dapat kalian harapkan dari kemitraan ini?
Kolaborasi ini memungkinkan pelanggan melakukan pembayaran dengan mudah, aman, dan nyaman di setiap merchant Abacus. Itu mencakup restoran, kafe, dan toko ritel.
Dengan catatan sekitar 155.000 transaksi per bulan dan Abacus menargetkan dapat berkembang hingga 15.000 mitra pedagang dalam beberapa tahun ke depan.
Direktur Operasional Abacus POS Indonesia, Gary Quincyanus, mengatakan kerja sama ini merupakan bentuk dukungan perseroan kepada pelaku bisnis dalam melaksanakan transaksi non tunai.
Chief Digital Officer Danamon, Iskak Hendrawan menyambut baik kerja sama yang dapat membantu meningkatkan kualitas layanan pembayaran digital bagi nasabah.
Kerja sama ini merupakan bentuk dukungan Danamon dalam menerapkan protokol kesehatan untuk keselamatan dan kesehatan nasabah dengan menyediakan metode pembayaran yang lebih aman terutama pada saat pandemi ini.
Dengan kenyataan pandemi Covid-19 yang belum kunjung usai, masyarakat tetap didorong untuk terus disiplin dan mengikuti protokol kesehatan.
Menjaga jarak dan meminimalisir kontak fisik dalam berbagai aktivitas sehari-hari sangatlah penting, termasuk pada saat bertransaksi dengan menggunakan pembayaran tunai / non tunai.
Kerja sama ini juga sebagai salah satu bentuk dukungan terhadap Gerakan Non-Tunai yang diselenggarakan oleh Bank Indonesia.
Bagaimana ini akan menguntungkan klien Abacus?
Kami ingin memastikan bahwa Anda memiliki transaksi yang mudah dan aman yang akan membantu bisnis Anda berjalan lancar di tengah pandemi.
Di mana kolaborasi ini memungkinkan partner Abacus untuk mengoptimalkan transaksi non-tunai untuk memenuhi kebutuhan mereka.
Ini juga membantu dalam menjalankan bisnis.
Hal ini untuk menghindari kesalahan atau kecurangan dalam proses pembayaran yang sering terjadi dalam pengoperasian bisnis baik disengaja maupun tidak disengaja, ujar Gary Quincyanus.
Bagaimana integrasi ini bekerja?
Kode Quick Response (QR) semakin populer dalam beberapa tahun terakhir dan sangat membantu di tengah pandemi. Cepat, mudah, dan aman!
Dengan Kode QR Danamon di setiap merchant Abacus, itu akan ditampilkan pada sistem Abacus POS untuk memudahkan metode pembayaran bagi nasabah.
Dengan memindai kode QR , mereka dapat membayar kebutuhan mereka!